Bohojamie

Sluta krångla till min värld.
 
Fick räkningen från sotaren igår och så står det nyttjandeförbud: köksspis. Det är köksspisen jag eldar i varenda kväll och har gjort i typ två veckor nu. Så står det att jag inte får använda den. Så jag ringer till min hyresvärd som ska kolla upp det så fort som möjligt. För jag måste kunna elda för att värma huset. Men igår vågade jag inte elda så det var inte varmt här. Hade gått ner till 15 grader när jag kom hem från jobbet idag. Men så pratade han med sotaren och då är det en gammal spis. En som inte blivit använda sen typ 1996 som man inte får elda i. Blir fan galen för jag visste inte ens det var en spis och den går absolut inte att elda i. Men har eldat hela kvällen nu och fått upp det till 18 grader och elementen är varma och goa igen. Men fan vad folk ska krångla hela tiden. Så glad att jag kan elda i min spis utan problem så jag får värme i huset. Nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla på tv. Orkar inte med något efter denna kalla gårdagen och dagen.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress