Bohojamie

Skapt för att bo i hus.
Jag är så mycket lyckligare och nöjdare med mitt liv sen jag flyttade till skolan. Nu känns det verkligen som jag slösade bort mitt liv innan. Varenda helg i lägenheten spenderades med att kolla på tv och somna i soffan. Visst man ska ta det lugnt efter en vecka på jobbet men man måste vara nöjd med sig själv med. Nu spenaderar jag helgerna med att fixa med huset och trädgården och går till sömns nöjd efter en dag med hårt arbete. Nu slappar jag hellre på jobbdagarna och tar det lugnt när jag kommer hem för att ha fullspäckat att göra på helgerna. Denna helgen har bestått av loppisrunda, gräva upp en rabatt och få bort alla löv från trädgården. Jag känner verkligen att jag har varit duktig och gjort nytta när kvällen kommer. Jag mår så mycket bättre av det och kroppen mår bra av den träning jag får av det. Det tar på krafterna att gräva upp en rabatt full med ogräs och buskar helt själv. Alla som varit vid mitt hus på hösten vet hur jävla mycket löv där är att få bort. Så lövblåsen har fått gå varm idag och jag är helt skakig i armarna efter att ha burit omkring på den. Jag har fått hela baksidan fixad och fin och nu väntar jag på batterierna ska ladda innan jag tar tag i sidorna på huset. Kommer inte hinna ta allt idag men måste ju spara lite till nästa helg med. Men det viktiga är att jag kan gå till sängs nöjd och lycklig ikväll efter allt jag åstadkommit idag. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress